Do jídelny vstoupí jeden z předsedů odborové organizace v Bosch Jihlava…
…v jídelně to zašumí.
Nikdo z personálu si není jist, zda dnes právě on nebude ten, kdo bude vláčen po nadřízených za nějaký prohřešek. Znechucení, rozčarovaní a v těchto případech bezbranní zaměstnanci externí firmy se však nemohou nijak bránit. Nikdo neví, zda nebude odeslán dlouhý email s jeho jménem na nadřízeného. Zda nebude další, který přijde o práci vinou papalášského chování jednoho z předsedů odborů. Zda mu nebude pokrácena mzda aj.
To, že je vždy prostor pro zlepšení jakéhokoli procesu se nedá popřít. Každý z nás dělá chyby! Zlepšování procesů nás všechny posouvá vpřed. Naopak vpřed nás neposune neustálé stěžování si až do nejvyšších pater managementu. Zlepšovat se dá třeba též osobním přístupem a diskusí přímo s dotčeným zaměstnancem, či zaměstnanci.
Osobně jsem se byl omluvit pracovnici firmy Sodexo, která je prozatím doufám poslední v řadě na pomyslném černém seznamu. Z pozice předsedy největší odborové organizace v Bosch Diesel se zároveň omlouvám za velmi neprofesionální přístup předsedy Regionální Rady ČMKOS, neboť tímto padá temný stín jak na mne, výbor, ale i na všechny zaměstnance organizované v odborech a to nejen ve firmě Bosch. Zaměstnavatel tímto dostává přes předsedu jedné z odborových organizací další veřejný políček ohledně sociálního přístupu k zaměstnancům a externím firmám.
Žádám Vás tímto, pane předsedo, hlavně v této nelehké době, o trošku pokory!
S úctou,