Týden 42/2021

autor: | Říj 21, 2021 | Aktuality

2.kolo kolektivního vyjednávání

Zaměstnavatel přišel i do druhého kola se stejným návrhem a to 1 % do valorizace a 0,5 % do písmenek. Argumentem pro tato čísla je potřeba být konkurenceschopný a udržet nízké náklady, abychom mohli dál jako levná pracovní síla vydělávat na budoucí projekty firmy Bosch. Při dotazu zástupců zaměstnanců, kde se tedy s náklady nacházíme v rámci konkurenceschopnosti vůči „západnímu i východnímu Turecku“ (rozuměj Německo a Turecko), jsme odpověď nedostali. Proč? Protože pokud by nám to řekli, tak nebudeme chtít navýšení 9,5%, ale 15,5%! Doufáme, že se zaměstnavatel probudí a rozhlédne se kolem sebe, a to i mimo ulitu automobilového průmyslu.

Čtvrtletní setkání s vedením společnosti

Na této schůzce se nám dostalo opět „nových“ informací, jak je třeba držet mzdy na uzdě, abychom byli připraveni do Jihlavy v budoucnu dostat nové produkty. Možná! Mezitím, ale většina zaměstnanců bude mít s tímto přístupem trvalé bydliště na magistrátu a bude jim jedno, jestli Bosch nebo ne-Bosch. Zaměstnavatel by si měl uvědomit, že hladový, promrzlý zaměstnanec, bez střechy nad hlavou asi moc kvalitní práce neodvede. Další perfektní zprávou pro zaměstnance, jejich příbuzné a známé je nemožnost konání „Svařáku“ tak, jak jsme již léta byli všichni zvyklí. Kdyby jen Covid! Ale teď již dokonce byrokracie chce tuto Bohulibou radovánku prostému člověku odepřít. Systém údajně firmě zakazuje organizovat sbírky pro potřebné zejména od vlastních zaměstnanců. Jak je to doopravdy? Požádali jsme HRL o naplánování termínu s oddělením controllingu, abychom se dozvěděli, odkud větry vanou. Dobrých zpráv je všude spousta, tak ještě jedna špatná. Cyklisti, dávejte si pozor na svoje kola! Jelikož nejel zrovna trolejbus, odcizil na závodě I. uchazeč o zaměstnání ze sousední firmy kolo našemu zaměstnanci. I přes upozornění ostrahy našeho závodu zaměstnancem sousední firmy, co se stalo, tato nijak nekonala s odůvodněním, že co se děje v kolárně jí nezajímá. Proto prosím nespoléhejte na to, že jsou všude kamery, závory, mříže a žiletkový drát. Vás a váš majetek to, jak vidno, stejně neochrání. V televizních zprávách dávají nakonec zvířátka. Tak mi dáme také pozitivní zprávu. Zaměstnavatel připravil na letošek opět Mikulášskou besídku a kapacita by měla být taková, že obsloužíme všechny děti do 12 let věku. Za všechny děti zaměstnanců děkujeme. Také je vyčleněn rozpočet na pořádání rodinného dne, který by měl proběhnout příští rok.

Rozšíření křižovatky

Během jednání s managementem jsme požádali o intervenci naší firmy směrem k městu v otázce rekonstrukce vozovky v ulici Pávovská. Odbory Bosch poukázaly na aktuální stav, kdy současná křižovatka brzdí provoz a není koncepčně připravená naplno využít potenciálu nového sjezdu (Pávov – Jihlava). Dle našeho uvážení a návrhu je třeba rozšířit křižovatku ve směru Bosch – Jihlava tak, aby bylo zajištěné bezpečné odbočování autobusů ve směru do Bosche. A to zejména při dopravní špičce, kdy je zde situace velmi komplikovaná. Dále bychom chtěli nechat vytvořit odbočovací pruh vpravo ve směru Bosch – Pávov, aby vozidla, která budou chtít odbočit vpravo směrem na nový sjezd nebyla omezována vozidly dávajícími v křižovatce přednost v jízdě.

Zápůjčky zaměstnancům

Pan ředitel Carle nám přislíbil, že bude počet zápůjček na tento rok rozšířen tak, aby mohli být obslouženi zaměstnanci čekající „ve frontě“. Samozřejmostí zůstává splnění podmínek pro přidělení zápůjčky.

Co trápí naše zaměstnance

mimi_sef

Na základě podnětu našich členů na konferenci, jsme zaměstnavatele opětovně oslovili a požádali o řešení témat na úrovni vedení společnosti. Tím prvním je z pohledu zaměstnanců dehonestující chování nadřízeného pracovníka na závodě I. (Humpolecká), kde si zaměstnanci připadají šikanováni a ponižováni. A to sice formou, jakou jsou zkoušeny jejich znalosti pracovních povinností. Dlouhodobí stejně jako noví pracovníci jsou zkoušeni podobně jako žáci základní školy u tabule. Jsou nuceni se slovo od slova učit zpaměti pracovní návodky a pracovní postupy a formou citace tak odpovídat na otázky nadřízeného, který tak prověřuje jejich připravenost k plnění pracovních povinností. Takto však dotyčný pracovník rozhodně nevytváří vhodné a přívětivé pracovní klima a dle našeho názoru to ani není v souladu se Zásadami vedení v JhP. Asi zkusíme dotyčného vedoucího pracovníka vyzkoušet, zda Zásady vedení v JhP zná – a to stejným metrem jaký sám používá. Totiž slovo od slova! Dotyčný pracovník V.S. od nás tímto dostává Žolíka za „Nejlepšího vedoucího měsíce“. Gratulujeme!!

Přečtěte si naše další články

CzechBulgarianRomanianUkrainian